Iar, din vechile “Draga mea” #3

July 25, 2014 § Leave a comment

Draga mea, te-am pierdut prin zăpadă. Sunt perfect conștient de clișeul ăsta, de această construcție literară artificială menită să te impresioneze. Mi s-a recomandat să nu-ți mai scriu scrisori, să mai țin și “pentru sertar”. Draga mea, nu le-ai găsi fiindcă știi prea bine că masa la care scriu, masa pe care mâncam uneori, nu are sertare. Azi, după multe zile, am ieșit afară. E atât de multă zăpadă… Mi-a venit să scriu “între noi e atât de multă zăpadă”, dar amândoi știm că ăsta e alt clișeu, și ce e clișeul dacă nu un salut rânjit al morții care se instalează zi de zi și ceas de ceas? (“Ceas” – mi s-a recomandat să mi-l scot pe Cehov din cap și să scriu, cum ar veni aici, “oră”) Voi lăsa zăpada deoparte, și “ceasul”, și “între noi” îl voi lăsa deoparte. “Între noi” îl voi lăsa deoparte… Atât de simplu, de cinstit, de curat. Cine s-ar fi gândit? Am vrut să evit un clișeu literar și am reușit să ne salvăm de la o greșeală pe viață. Așa că “între noi” îl voi lăsa deoparte. Departe. Cât mai departe.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Iar, din vechile “Draga mea” #3 at o umbrelă.

meta

