Două paragrafe scurte despre FNT

July 28, 2014 § Leave a comment

Habar n-am ce mă împinge să-mi plasez și eu cele două copeici (sau pennies, cum zice englezul) în legătură cu mica turbulență stîrnită de o reacție la nominalizările FNT de anul ăsta. Sper să fiu iertat fiindcă niciodată nu mi-am exprimat public vreo părere cu privire la vreun spectacol de teatru (nici nu prea știu în ce calitate aș fi îndreptățit s-o fac!).

Se impune o paralelă cu lumea filmului. “Titanicul” lui James Cameron (1997) e un film care a avut un box office de $2,186,772,302. E un film impresionant, a umplut sălile pînă la refuz (!), știe să stoarcă o lacrimă la cadrul X bine lipit de măsura Y a coloanei sonore. E perfect! Totuși, în ciuda avantajelor de mai sus, mai ales în ciuda sălilor pline pînă la refuz (!), în ciuda numeroaselor premii Oscar și a cîtorva Globuri, la BAFTA a fost ignorat, deși nominalizat. Ba, mai mult chiar, nimănui nu i-a trecut prin cap să trimită sau selecționeze filmul – săli pline, box office de $2,186,772,302! – nici la Cannes, nici la Veneția, nici la Berlin.

Cam atît.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Două paragrafe scurte despre FNT at o umbrelă.

meta

