Show-uri televizate

July 28, 2014 § Leave a comment

Mărturisesc: uneori, mînat de un interes lingvistic, mă mai tăvălesc prin mocirluța unor “Acces Direct”, “Noră pentru fiul meu”, “Un show păcătos” etc. Nu întîrzii mai mult de zece, douăzeci de minute. Nu fac parte oricum dintre simandicoșii care evită confruntarea cu imundul. Mă interesează performanțele limbii române și la bîrnă, și la sol, și la paralele, și la sărituri. Sunt, cum ar veni, interesat și de bordel și mănăstire.

Azi-noapte m-am uitat la “Acces Direct”. Situațiunea, pe scurt: un prost cu foarte mulți bani, dar fără discernămînt sexual a plusat cu avansurile către o jună de 23 de ani cu foarte mult silicon și botox, dar fără creier, pînă la achiziționarea unei mașini de 50000 de euro. A trecut-o pe numele ei în speranța că numele ei va trece pe răbojul lui. Dar, surpriză, juna l-a “făcut” de niște sute de cai, și l-a lăsat cu răbojul nemarcat. Jignit la hormon, omu’ vroia să-și recupereze “lubrifiantul”. Cadorisita nu vroia nici în ruptul capului să returneze mașina: la cîte a suportat de la el, oricum era prea puțin, explica ea. Ambîț de “persoană publică”. Au intervenit: o prietenă comună – la fel de plastifiată, fratele și mama divei. A, plus avocatul prostului cu bani, care îl reprezintă în instanță, în speranța recuperării “cadoului otrăvit” – caz tipic de, spunea avocatul, “înșelăciune, proxenetism și prostituție”.

M-am bucurat. M-am pregătit cu pix și carnețel ca să notez: expresii, cuvinte stîlcite, neomocirlisme, invective, vorbulițe etc., mă rog, să-mi îmbogățesc vocabularul. Dezamăgirea a fost însă maximă. Știți care au fost cuvintele cel mai des folosite de diva din Ticu? N-o să vă vină să credeți: “conștiință”, “demnitate”, “respect”, “adevăr”, “drag”, “civilizat”, “oamenii nu sunt de vînzare”, “înțelegere”, “frac”, “corect”, “adevăr real”, “sensibilitate”.

Am notat tot. Și să mai spună cineva că televiziunile s-au tabloidizat. Am închis televizorul, frustrat: în țara asta, toate-s cu fundu-n sus. Nici mocirla nu mai e ce te-aștepți să fie.

10 septembrie 2013

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Show-uri televizate at o umbrelă.

meta

