Ultima din seria “draga mea”

July 29, 2014 § Leave a comment

Draga mea, aseară ai hotărît să-mi faci o mărturisire. Din senin, mascîndu-ți stînjeneala cu zîmbetul tău fermecător, mi-ai zis. Sunt convins că te apăsa foarte tare dacă ai găsit curajul să faci pasul ăsta. După ce mi-ai spus, mi-ai părut ușurată, și mi-am amintit ceva. Mi-am amintit cît de ușurat am fost, atunci, mai ții minte, cînd ți-am debitat euforic monologul despre escapada mea menită să mă ferească de farmecul tău care devenea din ce în ce mai amenințător pentru mine și pentru ce numim, poate imprecis, liniște sufletească. După ce am tăcut, am fost foarte ușurat. Nu m-am gîndit o clipă la tine. M-am gîndit doar la eroica mea sinceritate și la cît de mîndru trebuie că mă înalț eu în proprii mei ochi. Bineînțeles că mărturisirea ta nu e nici pe departe de același calibru. Ba, prin comparație, e, practic, nimic. Dar am înțeles un lucru legat de mărturisiri întîrziate. Cel care mărturisește o face sub imperiul unei nevoi strict personale, e apăsat îndelung de acel ceva care, într-o zi, îl face să vorbească. Pentru cel care ascultă mărturisirea însă, faptul, întîmplarea, episodul, spune-i cum vrei, e actual. E prezent atunci dinaintea lui prin însăși mărturisirea care-l face vizibil. Pentru cel apăsat de nevoia de a mărturisi, totul “a trecut”, pentru celălalt, care ascultă, totul e “aici și acum”, abia începe. Din mărturisirea pe care mi-ai făcut-o și care mi-a împuns ca un cui înroșit imaginația, am înțeles că trebuie să-ți mulțumesc pentru delicatețea cu care ai îndurat mărturisirea mea. Și te rog, încă o dată, să mă ierți.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Ultima din seria “draga mea” at o umbrelă.

meta

