Cum scriu

July 31, 2014 § Leave a comment

Mi-e cald, mi-e somn, mi-e foame, mă strînge un pantof, mă deranjează masa plină de tot felul de lucruri, am de făcut o vizită, am de primit pe cineva în vizită, mă gîndesc că n-am destui bani, mă duc să mă tund fiindcă amîn de prea mult timp, aș face o baie, aș fuma o țigară, trebuie să-mi tai unghiile (le-am văzut că au crescut și nu mă pot concentra!), aș mai fuma o țigară și, parcă, aș mînca și un senvici, dau drumul la televizor ca nu cumva să ratez știrile (trebuie să fiu informat!), ies la o bere și nu stau mult, trebuie să fac cîteva flotări și cîteva abdomene, e musai să dau două, trei ture de parc cu bicicleta fiindcă mă simt cam anchilozat, asta ia maximum o oră dus-întors, văd că ecranul calculatorului e plin de praf și mă apuc să-l șterg, mai trag o țigară, mă uit la clipul de pe Youtube salvat ieri (ieri n-am avut timp să-l văd!), iar mi se face foame, mut scaunul de partea cealaltă a mesei, mă așez, mă ridic să arunc scrumiera fiindcă s-a umplut și miroase urît, aprind un bețișor parfumat, iar mi-e cald și mă duc să deschid fereastra, afară plouă și rămîn gînditor la geam două, trei, zece minute, vreau să închid televizorul fiindcă mă deranjează vacarmul vocal creat de invitați asmuțiți de moderator unul împotriva altuia, caut un sfert de oră telecomanda căzută după pat, mi-e sete și-mi pun un pahar cu apă, dar mă trezesc spălînd vasele, pun niște rufe la spălat, văd praful strîns în jurul cablurilor și montez, pus pe treabă, aspiratorul, după care iar o țigară, și închei cu parcurgerea camerei dinspre balcon spre ușă, trecînd conștiincios cu mopul peste podeaua proaspăt aspirată, la masă n-am cum să mai ajung vreo jumătate de oră, pînă se usucă. Ies pe scara blocului, intru pe balconul comun, mă așez pe un scaun și-mi aprind o țigară. O să stau puțin. Pînă se usucă podeaua și o să pot călca liniștit, fără să las urme. Și tot așa, și tot așa… Pînă se usucă.

Marguerite Duras spunea într-un interviu că facem orice ca să amînăm momentul cînd ne apucăm, în fine, de scris. Și că cei care fac asta nu se numesc și nici nu sunt scriitori. Așa e. Pentru toate motivele de mai sus.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cum scriu at o umbrelă.

meta

