“Asta e viața”

August 21, 2014 § Leave a comment

În 2004, votam entuziast cu Traian Băsescu. Cuvintele domniei sale mă reprezentau. Apoi, proiectele domniei sale m-au reprezentat. Apoi, m-am simțit uneori obligat să închid ochii la grosolănii care nu mă reprezentau, de dragul efectelor unei politici care, mi se părea mie, era singura opțiune respirabilă pentru țara mea, și care mă reprezenta.

În 2007, mergeam 4 ore, la Moscova, cu 4 mijloace de transport (microbuz, tren, metrou, troleibus) ca să votez NU la suspendarea președintelui Traian Băsescu. Fiindcă vorbele și acțiunile domniei sale mă reprezentau.

În 2009, iar am mers cele 4 ore, cu cele 4 mijloace de transport, ca să votez cu Traian Băsescu. Fiindcă vorbele și proiectele promise mă reprezentau.

Apoi, iar, a trebuit să închid ochii la slăbiciunile unui tată sensibil la toanele fiicei. Am înghițit cu greu “succesurile” fiicei fiindcă succesele tatălui mă reprezentau.

În 2012, în vară, am stat acasă pentru ca președintele care mă reprezenta să-și poată continua proiectele pentru care îmi ceruse, și obținuse, votul. Votul meu care, alături de alte voturi ale celor ca mine, l-a dus și l-a menținut la Cotroceni. Ba m-am și dus la “garaj” să fiu printre cei care îl susțin prin prezență fizică. Așa am simțit că trebuie să fac pentru cel care (încă) mă reprezenta.

Cînd a atacat-o prima oară pe cea care a făcut posibile multe dintre proiectele care mă reprezentau, am simțit că va veni și clipa cînd președintele Traian Băsescu nu mă va mai reprezenta. Și clipa aceea a venit. Presimțirea a crescut încet, a devenit bănuială serioasă, apoi mi s-a înfipt adînc în creier: a devenit certitudine. Certitudinea că fiecare o apucă pe drumul său. “Asta e viața”, așa cum a spus de curînd cel care a încetat să mă mai reprezinte.

La revedere, domnule Traian Băsescu! Nici vorbele și nici ultimul dumneavoastră proiect de susținere politică nu mă mai reprezintă.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading “Asta e viața” at o umbrelă.

meta

