O umbră de vis

August 25, 2014 § Leave a comment

M-am trezit în miez de noapte cu o rămășiță de vis în cap: eram trei, doi bărbați și o femeie tînără, venise timpul să trecem dintr-o “lume” în altă “lume”. Îmi place să-mi scriu visele.

Senzația era că ne terminaserăm treaba și acum venise vremea să ne întoarcem “acasă”. Locul de ieșire, “tăietura” prin care puteam trece înapoi, se găsea în spatele unei grădini, într-o fîntînă în care coborai pe o scară de lemn (sau metal?). Am intrat primul, am apucat să cobor două sau trei trepte cînd bărbatul m-a oprit și mi-a spus că nu, să urc trebuie, nu să cobor, și abia atunci am văzut că scara se continua și spre în sus, proptită undeva în “adîncul” cerului. Ca să-mi dea curaj parcă, tînăra femeie a urcat prima, eu, al doilea, bărbatul, după noi. Scara se făcuse dintr-odată moale (sau așa era de la început?), se clătina în toate părțile, se îndoia, și eu o dată cu ea, mă țineam strîns și urcam, urcam, treaptă după treaptă. Mi-era frică să mă uit în jos sau în sus, priveam doar înainte, dar cerul mi se deschidea cînd și cînd dinaintea ochilor, ca un tavan albastru și fără fund, ori de cîte ori scara se îndoia sub greutatea trupului meu (și al celorlalți).

La un moment dat, scara s-a arcuit mult, și eu o dată cu ea m-am dat pe spate, simțeam cum îmi pierd echilibrul, am amețit, am închis ochii, țineam scara strîns, dar am căzut pe spate pe ceva moale de tot ca un pat de mușchi; am deschis ochii: un strat gros de iarbă moale, deasă și verde.

Ne-a întîmpinat o femeie care i-a spus bărbatului (am văzut acum că era foarte înalt): “Știi cînd am înțeles că va reuși? Cînd a zis: “în cel mai important lucru din viața mea, am eșuat!”” Și a zîmbit. Se pare că eu spusesem așa ceva în timpul călătoriei prin “lumea” pe care o părăsisem urcînd pe scara moale, de frînghie, proptită de cer.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading O umbră de vis at o umbrelă.

meta

