O amintire

August 28, 2015 § Leave a comment

Motto: ”În prag, am văzut apărînd un boşorog cu coarne şi colţi, plin de sînge, rînjind sadic în amintirea vremurilor cînd putea să dea frîu liber sălbăticiei sale interioare.” (Andrei Pleșu)

Ușa mi-a deschis-o nepotul. “Monstrul”, pe care plănuisem să-l vizitez încă din ultimul an de liceu, stătea pe jumătate întins în pat, sprijinit în două perne mari. Încă din hol, auzisem o voce slabă care întrebase “Cine a venit?” – “Un student, în vizită”, îi răspunsese nepotul.

Am dat bună ziua, m-am așezat pe un scaunel lîngă pat; a început să se uite la mine de sub fes cu ochii mici. “Ce înveți?” m-a întrebat. “Filozofie” i-am răspuns. A tăcut o vreme, nepotul se dusese la bucătărie, n-am știut ce să întreb mai departe și am stat așa ca atîrnat în aerul care să făcuse greu din pricina tăcerii. “Ajută-mă să trag pernele astea, să dorm puțin”. L-am ajutat. “Mă ții de mînă pînă adorm?” I-am luat mîna în palme. Mare, osoasă, ridată. “Ce mîini calde ai!…” și a început să moțăie. Am stat așa, ținîndu-l de mînă, pînă a adormit. Fix înainte să adormă, a mormăit cumva în gol, ca pentru sine: “Kant a fost un imbecil…”. După ce a adormit, am băut cafeaua pe care mi-o făcuse nepotul și am plecat prin Cișmigiu la facultate. Cișmigiul e foarte frumos toamna… Cînd am trecut pe lîngă două fete care veneau din sens opus am prins din zbor: “Uită-te la ăsta ce ochi are, zici că-i în transă.”

Pe la începutul lui decembrie, am auzit pe cineva pe culoar la facultate: “Știi c-a murit Țuțea?”

Asta a fost tot.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading O amintire at o umbrelă.

meta

