O amintire stîrnită de Google

August 31, 2015 § Leave a comment

Mi-am amintit istoria asta în timp ce căutam ceva pe Google.

Mi-am amintit că prin clasa a IV-a învățătoarea a chemat-o pe mama la școală. Înainte să vină m-a întrebat dacă am făcut ceva. I-am răspuns că nu știu să fi făcut ceva pentru care să fie chemată la școală. S-a dus, a vorbit, nu-mi amintesc să-mi fi spus ceva după.

După mulți ani, am aflat. (Sau mi-o fi spus și atunci ceva, dar nu mai țin minte.) O chemase să o roage să nu mă mai chinuie. “Cum adică îl chinui?” presupun că a întrebat-o maică-mea. Învățătoarea i-a arătat atunci o compunere (temă pentru acasă) pe care o scrisesem despre căprioară. Cred că ni se ceruse să scriem ceva despre ce animal vrem noi. Începea așa: “Căprioara, capreolus capreolus, este un mamifer care trăiește în… face parte din familia… etc., etc.” După care urmau și contribuții personale întinse pe vreo cinci pagini. Nu mă pusese nimeni să caut în dicționar și în atlasul cu animale. Aveam probabil nevoie să știu ce e căprioara – iar capreolus capreolus avea un aer de o exactitate impresionantă – înainte de a mi-o imagina la marginea pădurii, pîndind speriată etc.

Întîmplarea asta a avut și un efect neplăcut asupra unui coleg. La o ședință cu părinții, învățătoarea m-a lăudat și a dat exemplul celor cinci pagini despre căprioară. După ședință, una dintre mame a cerut acasă caietul fiului, să vadă și ea ce scrisese el. Scrisese o jumătate de pagină despre pisică. “X cum a putut să scrie cinci pagini?” l-a întrebat maică-sa. “Mamă, eu nu-s ăla să trag cinci pagini de-o pisică!…” (Urmarea asta am aflat-o fiindcă mamele au vorbit la altă ședință cu părinții.)

Am senzația că apariția unui instrument ca Google nu a modificat fundamental paradigma curiozității.

Cred că asta am vrut să spun.

P.S. După ce am scris cam jumătate din textul de mai sus, mi-am dat seama că tinde să aibă un aer encomiastic. Dar n-am ce-i face; ăla am fost eu și asta e.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading O amintire stîrnită de Google at o umbrelă.

meta

